انواع زیورآلات زنانه اسپرت کدامند؟

آیا از اهمیت زیورآلات در تکمیل استایل مطلع هستید؟ اهمیت استفاده از لباس و پوشش به عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان، بر کسی پوشیده نیست. بهره گرفتن از کیف، کفش، اکسسوری و زیورآلات نیز بر تکمیل و زیبا شدن استایل و ظاهر یک فرد به ویژه خانم ها کمک می‌کند. وسایل و لوازم کوچک گوناگونی که در طرح ها، جنس ها و مدل‌های مختلف به عنوان: انگشتر، گوشواره، دستبند، ساعت و حتی عینک استفاده می‌شوند، عموما با نام زیورآلات شناخته می‌شوند.

تاریخچه زیورآلات

استفاده از تزئینات و زیورآلات، تقریبا به ۱۱۰ هزار سال پیش بازمی گردد. عجیب به نظر می‌رسد که حتی انسانهای اولیه هم از شاخ، دندان و استخوان شکارهایشان به عنوان اکسسوری استفاده می‌کردند و با ایجاد تغییراتی آنها را به خود آویزان می‌نمودند. ابتدا انسان برای جلب توجه از اکسسوری ها بهره گرفته است. امروزه از زیورآلات به منظور تکمیل استایل در کنار جلب توجه،بهره می‌گیرند. این اکسسوری های زیبا، به منظور های متفاوت، در زمان ها و استایل های مختلفی استفاده می‌شوند.

زیبایی و شیک بودن زیورآلات به جنس، طرح، اندازه و از همه مهم تر تناسب آنها با استایل در زمانها و مکان‌های متفاوت، بستگی دارد. بعضی از زیورآلات مانند انگشتر های سنگین، گردنبندهای بلند و دستبندهای شکیل مناسب مراسمات و جشن ها می‌باشند و استفاده از آنها در مکان دیگری، ناموزون بنظر می‌رسد. پوشیدن النگو و انگشتر به تعداد زیاد، برای محل کار و مکان های رسمی، هیچ که زیبا نیست، با استایل شخص هم خوانی ندارد. پس برای داشتن استایل شیک، جذاب و متفاوت، در کنار استفاده از زیورآلات، باید متناسب با لباس، زمان و مکان مورد نظر از آنها بهره گرفت.

دستبند چشم نظر

زیورآلات روزانه

انگشتری ظریف، دستبندی ساده، ساعتی سبک و گردنبندی زیبا از زیورآلات مناسبی هستند که بانوان و حتی آقایان از آنها به عنوان زینت دهنده ی روزانه استفاده می‌کنند. هرچه اکسسوری های روزانه ساده و سبک تر باشند، شیک تر و مناسبتر خواهند بود. حلقه ی ازدواج از اجزای جدا نشدنی زینت دهنده های روزانه محسوب می‌شود. گوشواره های میخی و مدل های ساده هم برای استفاده روزمره انتخاب خوبی هستند. گردن آویزی ساده و زیبا می‌تواند به چهره و گردن زیبایی خاصی ببخشد.

زیورآلات مناسب مهمانی و جشن ها

اولین فاکتور مدنظر، جنس زیورآلات مورد استفاده در مهمانی ها و جشن هاست. جواهراتی با جنس طلا، نقره یا بدلیجات با جنس مرغوب از زینت دهنده های مناسب مراسمات و جشن ها هستند. بهره گرفتن از یک ست یا نیم ست زیبا می‌تواند ظاهر فرد را مرتب و شیک تر جلوه دهد. باید توجه داشت زینت دهنده های انتخابی، در یک سبک و طرح خاص باشند. مثلا استفاده از یک گردنبند مرواریدی در کنار دستبند طلا یا طراحی سنتی، از زیبایی های استایل میکاهد. توجه به همرنگ بودن آلات تزئینی یکی از نکات مهم است. در فشن شو و فرش قرمزها به تک بودن زیورآلات بسیار توجه می‌شود. اگر فردی خواهان تک بودن و درخشنده بودن باشد از فشن شوها و مدل ها الگوبرداری می‌نماید.

مقاله مرتبط:  راهنمای انتخاب بهترین حلقه ازدواج

زیورآلات غیر رسمی

زینت دهنده هایی که در مهمانی های دوستانه، قرارهای خودمانی و استایل های روزانه استفاده می‌شوند، ساده، اسپرت و متفاوت هستند. رینگ های ساده و متنوع انتخاب خوبی برای استایل های غیر رسمی می‌باشند. ساعت اسپرت تکمیل کننده ی خوبی برای تیپ های دوستانه میباشد. دستبندهای چرم، حس شیک بودن را منتقل می‌نماید. در سبک های غیر رسمی، فرد می‌تواند به راحتی ظاهر خود را با یک دستبند، ساعت یا انگشتر شیک کند.

زیورآلات رسمی

در محل کار، مدرسه و دانشگاه هم می‌توان از زیورآلات استفاده نمود، به شرطی که آلات رسمی را به درستی انتخاب نمود. یک حلقه ی ساده، ساعتی سبک و شیک، چند عدد النگو و یک دستبند ساده از جنس مرغوب می‌تواند انتخاب هوشمندانه ای برای محل کار باشد. استفاده از انگشترهای مجلل و سنگین، ساعت هایی با تزیینات چشمگیر و پیرسینگ های مختلف، اصلا مناسب اماکن رسمی نمی باشد.

زیورآلات نمادین

نماد و سنبل، بخش جدانشدنی دنیای زیورآلات است. حلقه ی ازدواج از مهم ترین اکسسوری افراد متاهل میباشد، که نشان ازدواج و گاهی وفاداری فرد میباشد. برخی از زینت دهنده ها متعلق به ادیان و فرقه های خاص می‌باشند، که در انتخاب آنها باید دقت نمود تا دچار اشتباه و انتخاب نادرست نشد. گردن آویزهایی با نماد صلیب متعلق به مسیحیان میباشد. انگشترهایی با طرح های سنتی و نگین های عقیق تراش خورده، با عنوان انگشترهای مذهبی شناخته می‌شوند و مناسب مردها می‌باشند. در انتخاب اکسسوری های مناسب باید به نمادها و سمبل ها توجه کافی داشت، تا استایلی شیک و در عین حال بامعنی داشت.

انواع زیورآلات

دنیای زیورآلات آنقدر وسیع، گسترده و جذاب است که متناسب با هر سلیقه، استایل، ظاهر، زمان، مکان، خصیصه های جسمی و رنگ پوست، می توان انتخابی مناسب و زیبا داشت. از اصلی ترین اجزاء زینت دهنده ها می‌توان به انگشتر، گوشواره، دستبند، ساعت، گردنبند و پابند اشاره نمود.

انگشتر

استفاده از انگشتر برای زنان و مردان مرسوم میباشد. برای انتخاب انگشتر مناسب، ابتدا باید به فرم کلی دستها توجه داشت. برای دستانی با انگشت‌های کوتاه، انگشترهای ساده و رینگ مانند بیشتر توصیه می‌شود. برای دستانی با انگشت های کشیده و ظریف می‌توان از هر نوع انگشتری استفاده نمود. رینگ های ساده و بند انگشتی، انتخاب هوشمندانه ای برای افراد با انگشتان کشیده و ظریف میباشد.

سوالات متداول

سوال اول؟

پاسخ سوال اول

سوال دوم؟

پاسخ سوال دوم

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *